-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16277 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

با اينكه خداوند مكان ندارد ، چگونه درباره حضرت عيسي « عليه السلام » فرموده است : « بل رفعه الله اليه؛ بلكه خداوند او را به سوي خود بالا برد » ؟
{P - سوره نساء ، آيه 158 . P}
منظور از اين رفع و بالا بردن ، رفع معنوي است ، نه رفع صوري و جسمي ، زيرا خداوند متعال در مكاني بلند قرار نگرفته ، تا عيسي « عليه السلام » را به طرف خود بالا ببرد ، او مكاني از سنخ مكانهاي جسماني ندارد ، به همين خاطر دوري و نزديگي نسبت به خداي تعالي نيز دوري و نزديكي مكاني نيست . . . نظير تعبيري كه در سوره مريم در شأن ادريس « عليه السلام » آورده است كه : « و رفعناه مكاناً علياً » كه منظور از مكان در اين آيه ، مكانت و منزلت است ، نه مكان مادّي .
{P - سوره مريم ، آيه 57 . P}
چه بسا گفته شود كه منظور از رفع عيسي « عليه السلام » به سوي خدا ، بالا بردن روح و جسم عيساي زنده به آسمان است؛ زيرا از ظاهر قرآن شريف بر مي آيد كه خداوند متعال عيسي « عليه السلام » را در حالي كه زنده بود به آسمان مادّي و جسماني بالا برده و مقام قرب خداوند سبحان و محل نزول بركات و جايگاه ملايك مكّرم هم همين آسمان مادّي است .
{P - تفسير الميزان ، ترجمه موسوي همداني ، ج 3 ، ص 326 . P}

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.